Organizačná štruktúra diagnostického centra

Oddelenie školy

Na plnenie diagnostických úloh je v DC zriadených 8 diagnostických tried:

  • 2 triedy MŠ
  • 2 triedy ŠZŠ
  • 4 triedy ZŠ

Cieľom pobytu dieťaťa v MŠ je popri diagnostike a výchove (prevýchove) stabilizácia zdravotného stavu, dosiahnutie takej úrovne hygienických návykov, stolovania, sebaobsluhy i komunikačných zručností, aby po skončení diagnostického pobytu mohlo dieťa bez väčších ťažkostí navštevovať štandartnú MŠ.

V diagnostických triedach sa vyučuje podľa osnov pre bežné ZŠ a ŠZŠ, pričom sa zohľadňuje vedomostný skĺz detí, ich individuálne tempo a ich vzdelávacie možnosti.

Špecifické funkcie diagnostických tried:

1) Diagnostická

  • diagnostikovanie vedomostií a zručností
  • diagnostika príčin zlyhávania vo vyučovacom procese

2) Vzdelávacia

  • dopĺňanie zameškaného učiva v jednotlivých predmetoch
  • nadobúdanie nových vedomostí podľa osnov primerane veku a schopnosti dieťaťa

3) Výchovná a prevýchovná funkcia

  • overujeme spôsoby, účinné vyučovacie metódy a postupy vzhľadom na konkrétnu situáciu dieťaťa v škole
  • špeciálno-pedagogickými metódami sa snažíme zmeniť vzťah detí k vyučovaniu, vzdelávaniu
  • overujeme modelové situácie, v ktorých deti najčastejšie zlyhávajú, vzťah k učiteľom, učiteľkám a snažíme sa zmeniť nezdravé stereotypy
  • hodnotíme správanie počas vyučovania hodnotiacou škálou, čím ho priamo ovplyvňujeme, motivujeme, regulujeme
  • umožňujeme dieťaťu získať korektívnu skúsenosť a posilujeme autoreguláciu správania

4) Motivačná funkcia

  • snažíme sa o zmenu postojov detí ku škole, k vzdelávaniu, k sebavzdelávaniu
  • na základe individualizácie sa snažíme poskytnúť dieťaťu pozitívny zážitok a emocionálnu podporu
  • snažíme sa deťom poskytnúť zážitok úspechu v škole a možnosť byť pozitívne sociálne hodnotený

5) Dislokačná funkcia

  • podieľame sa svojimi návrhmi na premiestňovanií detí do škôl a iných zariadení

6) Poradenská funkcia

  • poskytujeme poradenstvo rodičom
  • vypracuvávame podklady pre individuálny reedukačný program
  • píšeme správu na záver pobytu, v ktorej sú zhrnuté účinné postupy a odporúčania pre kmeňovú školu a učiteľa i prognóza dieťaťa

Oddelenie výchovy mimo vyučovania

Základnou organizačnou jednotkou diagnostického centra je diagnostická skupina. V Oddelení výchovy mimo vyučovania (VMV) je 6 diagnostických skupín.

Úlohou VMV je diagnostika i reedukácia porúch správania.

Základným východiskom práce sdeťmi je model režimovej aplikácie skupinových foriem práce, ktorý v sebe zahŕňa:

  • časový harmonogram činností počas dňa a týždňa
  • komunitné stretnutie všetkých detí a odborných pracovníkov
  • klubové aktivity
  • psychoterapeutické skupiny,
  • spolusprávu detí
  • prípravu na vyučovanie
  • záujmové činnosti a krúžky
  • sebaobslužné práce
  • pracovnú činnosť
  • iné výchovné aktivity (vychádzky, návšteva kultúrnych a spoločenských podujatí,...)

Diagnostické a sociálne oddelenie

Diagnostické oddelenie zabezpečuje počas pobytu dieťaťa:

  • psychologickú diagnostiku
  • psychologické vedenie a poradenstvo deťom i rodičom
  • individuálnu a skupinovú psychoterapeutickú prácu
  • odborné služby a prácu s rodinou pri návštevách
  • v rámci tímovej spolupráce sa podieľa na tvorbe individuálneho reedukačného plánu

Sociálne oddelenie zabezpečuje:

  • administratívnu stránku prijímania do DC, premiestnenia a návratu domov
  • v rámci tímovej spolupráce sa podieľa na tvorbe individuálneho reedukačného plánu
  • poskytuje ostatným pracovníkom informácie zo sociálneho obrazu dieťaťa, ktoré výrazne determinujú správanie dieťaťa

Diagnostické a sociálne oddelenie spolupracuje s Úradmi práce sociálnych vecí a rodiny, s orgánmi prokuratúry, súdov a polície, v určenom rozsahu so školami a zákonnými zástupcami detí.

Zdravotnú starostlivosť detí zabezpečuje zdravotná sestra, ktorá zodpovedá aj za hygienu detí a spolupracuje s príslušnou detskou lekárkou a ďalšími lekármi – špecialistami.

Centrum špeciálno-pedagogického poradenstva

  • poskytuje špeciálnopedagogickú činnosť, psychologickú, diagnostickú, poradenskú, preventívnu, metodickú, výchovno-vzdelávaciu a inú odbornú činnosť a súbor špeciálno-pedagogických intervencií deťom so zdravotným postihnutím vrátane detí s vývinovými poruchami učenia a správania, s cieľom dosiahnuť optimálny rozvoj ich osobnosti a sociálnu integráciu.
  • spolupracuje so zákonnými zástupcami detí a ďalšími fyzickými osobami, ktoré sa na ich výchove a vzdelávaní podieľajú.
  • vyhľadáva a vedie evidenciu detí, najmä detí s poruchami správania.
  • poskytuje ambulantnú poradenskú starostlivosť deťom a rodičom a odbornú konzultáciu terénnym odborným pracovníkom

Kolektív zamestnancov

Riaditeľka: Mgr. Ľubica Murínová

Zástupkyňa riaditeľky školy: PaedDr. Helena Kočnerová

Vedúci výchovy: Mgr. Peter Grega

Vedúca školskej jedálne: Eva Tóthová

Psychológovia:

  • Mgr. Michal Ďuriš
  • Mgr. Simona Michalíková
  • Mgr. Eliška Valentová

Sociálni pegagógovia:

  • Mgr. Anna Jakubíková
  • Mgr. Zuzana Preisachová
  • Mgr. Martina Maslenová

Učitelia ZŠ/ŠZŠ:

  • Mgr. Monika Vojtášková
  • Mgr. Zuzana Takáčová
  • PhDr. Mária Hucíková
  • Mgr. Maroš Novák
  • Mgr. Eva Nováková
  • Mgr. Rudolf Salčák
  • Mgr. Denisa Galikova-Imreková

Učitelia MŠ:

  • Mgr. Dagmar Valentínyová
  • Mgr. Martina Gerbocová
  • Mgr. Sára Gerbocová

Liečebný pedagóg:

  • Mgr. Veronika Mrázová

Vychovávatelia:

  • Mgr. Soňa Balážová
  • Bc. Michal Koreň
  • Mgr. Slavomír Gavora
  • PhDr. Jana Hudecová
  • Gabriel Toráč
  • Mgr. Marika Partlová
  • Mgr. Ján Kožuško
  • Mgr. Deana Atanásová
  • Bc. Klaudia Husárová
  • Mgr. Marián Kocan
  • Mgr. Zuzana Májeková
  • Mgr. Miroslav Baláž

Noční a pomocní vychovávatelia:

  • Hana Kollerová
  • Martina Fecková
  • Karin Špániková
  • Eva Gajdošová
  • Darina Macková
  • Elvíra Bereková
  • Andrej Waradzin
 
     
 


Copyright © 2010 IZOcom, pôvodná grafika: mandli, dopracovanie: Blends s.r.o., CMS: Tvorba web stránok - KEVAR®